GWARANCJA, REKLAMACJE:

 

1. Sprzedający ponosi względem Zamawiających nie będących Konsumentami oraz Konsumentami-Przedsiębiorcami odpowiedzialność za wady Produktu zgodnie z zasadami odpowiedzialności z tytułu rękojmi wskazanymi w przepisach Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556 oraz 556(1) – 576 Kodeksu cywilnego. Sprzedający niniejszym informuje, że jeżeli nabywcą Produktu nie jest Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na zasadzie art. 558 §1. Kodeksu cywilnego.

2. Sprzedający ponosi względem Konsumentów oraz Konsumentów-Przedsiębiorców odpowiedzialność za niezgodność Produktu z Umową sprzedaży na zasadach wskazanych w przepisach Ustawy konsumenckiej – Rozdział 5A, w szczególności art. 43a-43g Ustawy konsumenckiej. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży, która to niezgodność zaistniała w dostarczenia Produktu i ujawniła się w ciągu dwóch lat od tej chwili.

4. W przypadku stwierdzenia niezgodności Produktu z Umową sprzedaży Użytkownik może złożyć reklamację do Sprzedającego przesyłając ją drogą e-mailową na adres poczty elektronicznej: sklep@pombo.pl lub pisemnie na adres: Pombo Sp. z o.o. ul. Rynek Szczepanowski 19, 32-823 Szczepanów. Zależnie od rodzaju niezgodności z Umową sprzedaży składający reklamację proszony jest o wykonanie dokumentacji zdjęciowej reklamowanego Produktu i przesłanie jej mailowo do Sprzedającego, a także ewentualne przygotowania reklamowanego Produktu do odbioru przez dostawcę zleconego przez Sprzedającego. Koszty związane z odesłaniem reklamowanego Produktu do Sprzedającego oraz ponownej wysyłki Produktu po rozpatrzeniu reklamacji ponosi Sprzedający.

5. Zamawiający, składając reklamację do Sprzedającego proszony jest w celu usprawnienia przebiegu rozpatrywania reklamacji, o podanie następujących informacji: imię i nazwisko, nr Zamówienia, adres e-mail oraz o dokładnie opisanie niezgodności Produktu z Umową sprzedaży, szczegółowe opisanie okoliczności uzasadniających reklamację oraz żądania reklamacyjnego z tytułu rękojmi (naprawa lub wymiana na nowy, obniżenie Ceny, odstąpienie od Umowy sprzedaży w razie istotnej niezgodności Produktu z Umową sprzedaży).

6.   Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni od złożenia stosownej reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O sposobie jej rozpatrzenia Zamawiający zostanie poinformowany przez Sprzedającego drogą mailową na wskazany przez Zamawiającego adres email lub tradycyjną pocztą. W przypadku konieczności uzupełnienia informacji zawartych w złożonej reklamacji, przed jej rozpoznaniem Sprzedający zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.

7.  Sprzedający informuje, że wyraża zgodę na rozstrzyganie sporów konsumenckich w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016, poz. 1823). W razie nie uznania reklamacji przez Sprzedającego, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń i zwrócić się o interwencję do Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Tarnowie, al. Solidarności 5-9, 31-752 Tarnów, email: sekretariat@krakow.wiih.org.pl, https://krakow.wiih.org.pl Szczegółowe procedury skorzystania z pomocy Inspekcji Handlowej oraz adresy instytucji dostępne są także na stronie internetowej https://polubownie.uokik.gov.pl Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Zamawiającego będącego Konsumentem, który chce skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za  pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem  http://ec.europa.eu/consumers/odr/ W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedający wskazuje, że uprawnienia opisane w niniejszym ustępie 7. nie przysługują Zamawiającemu, który jest Konsumentem – Przedsiębiorcą.